Tuesday, February 23, 2010

bosan.


sibuk.minggu yg sibuk.esk balik lewat lg.program menulis karangan BM.anjuran cekgu Azu.kali ni bkn ta de story menarik.a lot of intresting story.tp aku rasa bosan.bosan na menulis lg.aku tatau knp.semakin hampir hari itu.semakin aku takut,gugup,gemuruh.semakin hampir hari itu.semakin hampirlah hari yang paling penting dlm hidup aku.masa seakan berlari.dan bersedia untuk memecut laju.tp aku rasa aku masih di sini.masih di takuk lama tanpa ada sekelumit perubahan pun.rasa bersalah semakin menebal.tp rasa bersalah saja ta cukup.perlu ada tindakan.tp bila aku na mengorak langkah memulakan tindakan?dari dulu lg aku perlu melakukan perubahan itu.tp sering tertangguh.knp?mati ta akan ditangguhkan,utk pngetahuan korang.itu smua org sedar.tp knp utk yg ini,aku rasakan tiada siapa yang sedar.mungkin bila nyawa di hujung tanduk,baru smua org akan huru hara,mengerahkan segala kudrat utk menghadapi hari itu.hari yg penting.hari yang menentukan gelap atau cerah masa depan korang.aku ta nak menoleh ke belakang.byk benda yang menakutkan telah berlaku.kesyukuran aku panjatkan krn aku ta tumpas pada waktu itu.bersyukur krn aku masih punya akal fikiran yang waras.yang lepas biarkan ia berlalu.ta perlu terhegeh hegeh menangisi benda yang dh terjadi.ta guna satu sen pun.kita hidup sekarang,masa ini.lakukan yang terbaik utk hari ini,masa ini,saat ini.lakukan sesuatu yang membanggakan.sesuatu yang tidak sia sia.waktu semakin berganjak pergi.meninggalkan yang lepas.mulai hari ini,aku ingin melakukan sesuatu yg terbaik.yang boleh dibanggakan.aku bukan seteruk yg mungkin disangka.aku juga punya kelebihan.punya sedikit kecerdikan yang dianugerahkan Illahi.sama mcm korang.kita sama saja.melainkan pemikiran yang membezakan kita.pemikiran menentukan kita berada di tahap yang mana.masih disitu atau ke atas sedikit.aku punya sikap yang menjengkelkan.malas.malas musuh aku yang degil.sama mcm korang.bohong klu korang ta ada perasaan malas.malas memusnahkan aku.sampai bila aku na berjaya klu sifat malas masih bermaharajalela dlm diri aku.aku memohon supaya sifat malas itu dibuang jauh jauh.pergilah kau wahai sifat malas!pergi jauh jauh dan jangan kembali lg.

tari tirana.moral of the story is jangan buat perkara bodoh.fikir dulu sebelum na buat sesuatu.jangan ikutkan hati yang cemburu buta tu.tiada siapa untung,semua org rugi.melainkan Mohsein.Pak Cik tua tu dpt kawen dgn Mak Cik Bella.akhirnya setelah Ruby menyesal.biasa laa
cerita melayu.plot yang boleh diteka.semacam yang dijangkakan.Ash,Abu Bakar B Sodin.rasanya lah.meringkuk dalam penjara kerana kebodohan sendiri.membunuh Neo bukan boleh membuatkan Tirana cinta mati kt Ash.cinta Tirana hanya utk Neo.aku benci boy mcm Ash.selepas menghina,datang balik.mcm ludah kemudian jilat balik.menjijikkan.meluat.bangga dengan Chika.sedar akan kesilapan sendiri.bila seseorang dah melakukan kesilapan,hamparkanlah kemaafan buatnya.memaafkan seseorang adalah sesuatu yang mulia.

sayang,do you know how much i love you?
i love you very much.
you are my life.
you are my soul
.

i'm really proud to have you.
please love me wholeheartedly.
please do not shatter my heart.
be faithful.
please hold me tightly.

fida'iy fikri.
bacalah.walaupun kau tidak setuju.walaupun kau tahu ceritanya

No comments: