Wednesday, April 6, 2011

kau nak jadi apa?

salam semua.
tehee

bak kata Bruno Mars " i wanna be a billionaire "
bak kata Nurhafizah Ramli pulakk, " i wanna be a teacher.so freakin bad "
kau tau,masa kat sekolah rendah,aku nak jadi polis.
ye la,dulu kan suka main polis and thief.polis mati pencuri jaga * gila kau bg pencuri jaga
dulu thief tu aku sebut three.ye lahh.mane blajar bahasa inggeris lagi.sebut pun tak lancar.
kau ni punn.
hehe

lepas tu bila dah pandai ckit.aku nak jdi pramugari la pulakk * ada hati kau.
tapii aku sedar aku ni alah pada tempat tinggi.
masa first time pegi KL,paksu aku bawak la naik LRT.
kau tau dia asyik tgk muka aku jje.sampai aku cakap dalam hati, "pehal dia nii.mesti nak kutuk aku tu."
lepas tu dia cakap, " awat muka pucat?hehehe."
grrr.perli orang.belasah kang.
satu lagii.aku ni sobona eh takut naik lif.
ha kau jangan tak tahu.kat hospital tu bila kena ziarah sape sape je la.mesti aku tnya ayah aku,
" kena naik lif dak? "
haha.
aku sanggup naik tangga sampai ke tingkat 3 semata mata takut nak naik lif * bapak kampung kau pija.
well.ada scene masa tu aku nak naik lif.sepupu lelaki aku ni punya la caring.
" kak pija dah tak takut naik lif?jangan takut.biasa je.takde pape. " ( orang KL )
* sambil senyum nak menyedapkan hati aku.
sampai aku pulak termalu.hehe
p/s sepupu lelaki aku ni tua daripada aku.

bila dah naik skolah menengah,tukar pulak ambition,nak jadi doktor kononnya.
cehh bajet kau ye.BIOLogy pun dapat B.
haha.

last sekali dan yang terakhir.err?
aku nak menjadi seorang guru Bahasa Melayu yang versatil.
ecehh.
aku ambik aliran sains tapi sebenarny aku minat sastera.
gila kau dua aliran yg sangat berbeza.
kalau boleh.insyallah.aku nak sambung pengajian sampai jd pensyarah.
insyallah :)
aku nak pertahankan bahasa ibunda aku supaya tak lapuk dek hujan tak lekang dek panas.
semangat membuak buak lepas tengok cite Gemilang.

itu je.
babaii

♥CIK CERMIN SOMPEK♥
bacalah.walaupun kau tidak setuju.walaupun kau tahu ceritanya

No comments: